Banner

Wednesday 25 January 2012

Terdapat beberapa cara untuk membuat duit di internet.

Jual produk informasi

Anda mempunyai pengetahuan mengenai sesuatu perkara seperti cara-cara membuat duit dengan mudah di internet atau terlibat dalam bisnes membela cacing.Mungkin anda boleh mengajar orang lain pula dengan membuat e-book.Pengetahuan dan kepakaran anda semestinya boleh dijual.

Blogging

Anda rajin menulis maka blogging adalah platform terbaik juga untuk membuat duit.Blog juga seperti televisyen dimana orang akan beriklan sekiranya blog itu betul banyak trafikla(bukan traffic light). Blog dapat menjana wang melalui iklan seperti adsense,affiliate dsb.


Menulis artikel

Anda minat dan mahir menulis. Kemahiran anda itu satu kelebihan,kerana anda dapat menulis untuk orang ramai.Semua ditulis di internet kebanyakkannya bukan ditulis sendiri. Anda boleh menyediakan perkhidmatan menulis artikel dengan menjadi penulis hantu(Ghostwriter)...

Buat Video

Anda rajin mengambil gambar video dan mempunyai koleksi video yang terbaik.Maka anda uploadnya di Youtube dan daripada situ pelbagai lagi perkhidmatan yang anda dapat berikan seperti promosi affiliate dsb.

Menjual di EBay

Ebay semestinya sebuah pasaraya besar maya dan mungkin anda mempunyai produk yang boleh dijual disana.

Virtual Assistant(Pembantu maya)

Jika anda mempunyai kemahiran seperti programming,copywriting ,website design dll.Mungkin anda dapat menyediakan perkhidmatan ini kepada orang lain di internet.Ini kerana kebanyakan internet entrepreneurs merupakan solopreneurs.Daripada mengupah kakitangan mereka ini sering menggunakan Virtual Assistant kerana lebih mudah dan murah.Mungkin mereka memerlukan perkhidmatan anda melakukan kerja-kerja tersebut.

Menjadi pakar software

Anda seorang pakar dalam bidang software.Sudah tentunya ramai orang memerlukan perkhidmatan anda.Ini kerana kesemua perniagaan dinternet memerlukan perkhidmatan seperti membuat shopping cart,pengkalan data dsb.Mungkin anda boleh membantu mereka.Selain itu juga anda juga dapat menyediakan perkhidmatan setup blog seperti Wordpress.

Khidmat rekagrafik

Anda pakar design,sudah tentu kemahiran anda diperlukan terutama sekali di internet.

Khidmat nasihat syarikat offline

Bukan sahaja online company memerlukan perkhidmatan pakar IT,syarikat offline juga memerlukan pakar internet.

Menjadi Life Coach

Anda pakar segala-galanya tentang internet,maka andalah juara..menjadi seorang guru sememangnya menguntungkan.

Tiada langsung skill diatas,jangan risau-banyak lagi cara mencari duit secara offline

No comments:

Post a Comment